گروه علی بابا یک پلت‌فرم بلاک‌چینی را برای موسسات خیریه عرضه کرد. این پلت‌فرم که “Charities on the Chain) “CoC) نامیده می‌شود در هفته نیکوکاری که هر سال توسط گروه علی بابا برگزار می‌شود، معرفی شد.

CoC پلت‌فرم بازی است که توسط  جامعه بشری نیکوکاری علی بابا و تیم بلاکچینی Ant Financial توسعه داده شده است. هدف این پلت‌فرم، ایجاد شفافیت برای خیرین، اهدا کنندگان و ذینفعان و پیگیری کمک‌های مالی است. اهداکنندگان همچنین می‌توانند مکان استفاده از کمک‌های مالی خود را مشاهده کنند.

گروه علی بابا گفته که در سال ۲۰۱۹ در کل ۹٫۱ میلیارد کمک خیرخواهانه ثبت کرده است و انتظار دارد که با استفاده از پلت‌فرم CoC تا پایان سال جاری ۲۷٫۹ میلیون دلار کمک مالی دریافت کند. این شرکت قصد دارد همه پروژه های خیریه خود را بر بستر پلت فرم CoC تغییر دهد و این کار را به صورت رایگان به موسسات خیریه ارائه می‌دهد.

رئیس Ant Financial  و شریک علی‌بابا گفت: “کمک‌های خیریه با اعتماد عموم به پلت‌فرم‌های بشردوستانه اهدا می‌شود. وظیفه ما تضمین شفافیت پلت‌فرم‌ و اعتماد اهداکنندگان است.”او همچنین افزود:  بلاک‌چین به دلیل امنیت و شفافیتی که دارد یک انتخاب درست برای این پروژه است.

Deutsche Bahn آلمان نیز برای ایجاد طرح‌های خیریه از بلاک‌چین استفاده می‌کند که برنامه‌ای با نام CharityChain را برای پیگیری کمک های مالی خیرین راه اندازی کرده است.

سال گذشته، Alibaba Cloud از خدمت بلاک‌چین به عنوان یک سرویس (BaaS) رونمایی کرد که از هایپرلژر فابریک، Ants و Quorum پشتیبانی می‌کند. Alibaba Cloud از بلاک‌چین برای قراردادهای هوشمند، مدیریت صدور گواهینامه و برنامه‌های توسعه نرم افزار استفاده می‌کند.

علی‌بابا همچنین در حال همکاری با گروه Ant Financial برای پیگیری برنج با استفاده از بلاک‌چین است. Ant Financial از سال ۲۰۱۶ در فضای بلاک‌چین قرار گرفته است.

مرجع:

https://www.ledgerinsights.com/alibaba-launches-blockchain-for-charities/